Warning: strtotime() [function.strtotime]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /home/vhosts/andersbewust.nl/httpdocs/libraries/joomla/utilities/date.php on line 56

Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /home/vhosts/andersbewust.nl/httpdocs/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198

Goede Voornemens, hoe kan jij jouw doelen bereiken?



Goede Voornemens???

Met het nieuwe jaar voor de deur, hebben veel mensen de goede voornemens weer uit de kast gehaald. Maar hoe houd je ze vol? De eerste dagen lukt het vaak nog wel, maar op den duur gaan we toch vaak weer naar ons vertrouwde, 'oude' patroon.

Een aantal tips om goede voornemens succesvol uit te voeren en vol te houden:

* Maak een plan volgens het R.P.M time-management systeem:
  
   Maak een tabel met 3 kolommen. In de eerste kolom schrijf je het woord 'massieve actie'
   In de tweede kolom schrijf je het woord resultaat/ doel en in de derde kolom schrijf je 'waarom'.
  
   Begin in de tweede kolom: Schrijf op welk doel je wilt behalen, bijvoorbeeld; meer sporten.
   Stel het doel zo concreet mogelijk vast, dus meer sporten zou concreet kunnen betekenen:
   Minimaal tweemaal per week een sport beoefenen.
   
   Schrijf in de derde kolom onder 'waarom' waarom je dit doel wilt behalen. Wat levert het je op als
   je je doel bereikt? Hoe zal jouw levenskwaliteit stijgen? Wat voor invloed zal dit hebben op jouw
   partner, kinderen, vrienden?
  
   In het geval van 'meer sporten' zal het 'waarom' kunnen zijn: het geeft me
   ontspanning, het is gezond, ik zal afvallen, mijn conditie zal verbeteren, ik heb daardoor meer 
   zelfvertrouwen, ik zal me meer voldaan voelen, ik maak vrienden, ik ben daardoor prettig
   gezelschap, etc. etc.
   Noem ten minste 10 redenen!

   In de eerste kolom onder 'massieve actie' ga je opschrijven wat je allemaal kan doen om je doel
   te bereiken. Ook hier geldt; noem tenminste 10 à 15 dingen die je kan doen!
   In het voorbeeld van 'meer sporten' kan je bijvoorbeeld opschrijven: Ik neem een abonnement
   op de sportschool, ik ga vragen of een vriend of vriendin mee wil gaan, ik vraag mijn partner mij
   te ondersteunen als ik het even niet zie zitten, ik beloon mezelf met iets leuks als ik het een
   maand heb volgehouden, etc.

   Na het schrijven van dit plan, lees je het plan een week lang iedere dag 2 maal door. 
   Na die week haal je de 3 belangrijkste actiepunten uit de kolom 'massieve actie'. Deze punten
   brengen je het snelst naar je resultaat. De 3 actiepunten onderstreep je en ga je de komende
   week uitvoeren.

   Nu ben je al een hele stap in de richting van het bereiken van je doel!
   Op momenten dat je stimulans en motivatie nodig hebt, pak je jouw plan er nog eens bij
   (hang het op een zichtbare plaats!) en kijk nog eens goed naar het 'waarom' in je plan. 
   Je zou  ook nog eens de actiepunten kunnen bekijken en er een aantal, voor dat moment,
   belangrijke punten uit kunnen halen en uitvoeren.

   Dit R.P.M systeem houdt je gefocust op je doelen, maakt het concreet en zet je plan om in actie!

* Wees trots op jezelf! Je hebt immers een stap gezet je kwaliteit van leven te verbeteren!

* Houd je doelen realistisch, zorg dat het haalbaar voor je is.

* Neem afscheid van je oude patroon. Als je bijvoorbeeld af wilt vallen en slanker wilt zijn, neem
   dan afscheid van de 'dikkere jij' door bijvoorbeeld een kledingstuk (van jouw ongewenste maat)
   te verbranden. Dit afscheidsritueel maakt je nog eens extra bewust van je doelen en plannen.

* Beloon jezelf regelmatig als je hard gewerkt hebt aan het bereiken van je doel!
   Zet dit moment in je agenda, ook hier; maak het concreet!

Dit zijn allemaal tips om je te ondersteunen bij het volhouden van je goede voornemens, toch zal het ongetwijfeld hard werken zijn! Andersbewust praktijk voor coaching kan je, naast deze tips, nog eens extra ondersteunen in het bereiken van je doelen.


Ben je geinteresseerd in een steuntje in de rug?
Bel of mail voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Andersbewust wenst je een heel gelukkig en bewust 2010!

 

 

 

 

 
Inloggen of registreren



We hebben 19 gasten online
Laatste nieuws

Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /home/vhosts/andersbewust.nl/httpdocs/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198
Advertenties

Warning: strftime() [function.strftime]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CET/1.0/no DST' instead in /home/vhosts/andersbewust.nl/httpdocs/libraries/joomla/utilities/date.php on line 250
depressiepreventiecounseling.nl
counselor biedt hulp in een vroeg stadium van psychische problemen.
Gcoach.nl
Gratis Gids voor Professionals op het Communicatieve vlak
FotoTH.nl
Fotograaf in regio Groningen, voor portretten op locatie, reportage's en digitale vormgeving.

Word lid van de gratis nieuwsbrief en ontvang inspirerende coaching tips!

Naam:

E-mail: